Zamawiając nadruki na koszulkach lub innych gadżetach reklamowych, nie zamawiasz jedynie fizycznego nadruku, ale całą usługę doradczą z nim związaną.

Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniej firmy, która nie tylko będzie w stanie przyjąć zamówienie, ale w pełni zrozumie, co jest Ci potrzebne, a wręcz będzie w stanie wyprzedzić Twoje pytania. Poniżej znajdziesz wskazówki z jakiej perspektywy warto porównywać oferty drukarni.

Prosty przykład: potrzebujesz nadruku na koszulce

Co w takiej, teoretycznie prostej, sytuacji należy rzeczywiście ustalić?

  • technikę nadruku – najbardziej adekwatną do projektu, Twoich oczekiwań i nakładu
  • dostosowanie graficzne projektu, zależne od wybranej techniki
  • koszulkę na jakiej nadruk ma być wykonany.

W każdym z powyższych punktów możesz stracić dużo czasu, nerwów i pieniędzy na samotne poszukiwania. Możesz też oszczędzić sobie problemów korzystając z doświadczenia i wiedzy osób, które zajmują się tematem profesjonalnie. Powinny wskazać Ci najbardziej optymalne rozwiązanie pod konkretne zapotrzebowanie.

Już świadome wybranie koszulki może stanowić nie lada orzech do zgryzienia. Dlaczego? Bo każda firma ma w zanadrzu gotowe katalogi z dziesiątkami różnych modeli koszulek. I bądź tu mądry, kiedy każda na wymuskanych w Photoshopie zdjęciach wygląda tak samo ładnie. Jasne, można porównywać gramatury, ale to bardzo często najmniej istotny element nie świadczący o jakości koszulki.

Dlatego oprócz wertowania 1000-stronnicowych (dosłownie!) katalogów jeździmy na targi, zamawiamy próbki i nosimy je na sobie. Żeby wiedzieć co jest godne polecenia i SPRAWDZONE.

Po co wymyślać koło na nowo?

Cena jest czynnikiem istotnym przy wyborze, ale nie jedynym. Dla większości klientów główne znaczenie mają trzy czynniki:

  • jakość
  • cena
  • czas realizacji

To w jaki sposób osiągnąć najlepszą kombinację tych trzech elementów może, ale nie musi, Cię interesować. I słusznie, ponieważ płacisz za efekt końcowy w postaci udanego lub nieudanego produktu. Możesz poznać tajemną wiedzę drukarską, tylko po co? Nawet jeśli dowiesz się wszystkiego na temat druku to i tak nie zmieni to procesu realizacji Twojego zamówienia w wybranej drukarni. No chyba, że chcesz tam pracować :)

Jeśli na przykład otwierasz swoją markę ubrań, czy nie sensowniej poświęcić swój cenny czas na działania marketingowe i sprzedażowe, a resztę zostawić profesjonalistom w danej branży? Na tym polega specjalizacja, która w ogólnym rozliczeniu jest bardziej opłacalna ekonomicznie.

Porównuj fakty, a nie pozory

Nie ma możliwości, aby dostać najwyższą jakość w najniższej cenie. Taki slogan reklamowy jest po prostu wprowadzaniem w błąd. Chleb w sklepie można kupić za 2 albo za 8 zł. Czy to będzie ten sam chleb?

Tak jak przy pieczeniu chleba, przy drukowaniu też można oszczędzić na wielu elementach, ale odbije się to na efekcie końcowym. Mimo że w teorii dostaniesz to samo, w praktyce może być różnie. Wracając do powyższego przykładu koszulki z nadrukiem, prawdopodobnie nie chcesz, aby po pierwszym praniu nadruk spłynął do kanalizy, a koszulka wyglądała jak husteczka jednorazowa.

Przy odbiorze towaru prawie każdy produkt wygląda dobrze. Tylko co zrobisz w sytuacji, kiedy okaże się, że większość sprzedanych/rozdanych dla klientów jako prezent koszulek po dwóch praniach nie ma na sobie nadruku? Nie muszę chyba tłumaczyć, jak odbije się to na wizerunku Twojej firmy. Nikt nie będzie obwiniał złej drukarni tylko Ciebie.

Oprócz użytych “składników” równe znaczenie ma wybranie właściwej metody nadruku. Nie ma złych i dobrych technik nadruku, są tylko ludzie którzy źle lub dobrze ich używają.

Typowym przykładem jest nadruk flex mylony często z wprasowywaniem żelazkiem kolorowych obrazków z Kubusiem Puchatkiem (nie obrażając Kubusia Puchatka – kochamy go). W dzisiejszym świecie termotransfer flex/flock jest używany m.in. do nadruków na koszulkach sportowych. Czy kluby pozwoliłyby sobie na słabą jakość przed milionami fanów i widzów?

O efekcie końcowym decyduje sprzęt i metoda nadruku, ale w równym, jeśli nie największym, stopniu umiejętności drukującego. Odpowiedz sobie na pytanie: czy chcesz żeby na Twoim zamówieniu przeprowadzano eksperymenty, czy raczej wolisz mieć pewność że zostawiłeś drukowanie w rękach specjalistów?

Reklama reklamacji

Nie bez znaczenia jest też kwestia ewentualnych reklamacji.W każdej firmie może zdarzyć się sytuacja, że coś pójdzie nie tak, jak powinno. Zwróć uwagę, czy firmą, którą wybierzesz potrafi przyznać się do swojego błędu i naprawić go na swój koszt. W przypadku usług drukarskich na gadżetach reklamowych ma to niebagatelne znaczenie, ponieważ każdy nadruk jest robiony na indywidualne zamówienie, nie ściąga się go z półki, jak towaru w hipermarkecie, więc do przyjęcia reklamacji potrzeba firmy, która nie będzie migać się od odpowiedzialności za ewentualny błąd.

Jak widzisz, drukowanie na koszulkach i gadżetach reklamowych to bardzo szeroki temat, wymagający fachowej wiedzy. Mam nadzieję, że lektura tego tekstu pozwoliła Ci zwrócić uwagę na właściwie elementy drukarskiej układanki przy wyborze firmy, której powierzysz swoje zlecenie.

Podobne artykuły i strony:

Drukowanie gadżetów reklamowych - poradnik