JAK STWORZYĆ WŁASNĄ MARKĘ ODZIEŻOWĄ?

Poradnik krok po kroku

Zainspirowany serialem How to Make It in America lub na imprezie ze znajomymi wpadasz na drugi najlepszy pomysł na świecie, czyli założenie własnej marki odzieżowej. Pierwszym najlepszym pomysłem jest oczywiście otworzenie restauracji. Jeśli następnego dnia po imprezie, wciąż chodzi Ci po głowie pomysł o własnym labelu odzieżowym, to być może warto byłoby go wcielić w życie. Co zatem należy zrobić,  aby idea zmieniła się  w rzeczywistość? Za chwilę poznasz system 7 kroków, które pozwolą Ci stworzyć własną markę odzieżową i uniknąć błędów, które mogłyby zapędzić Cię w kozi róg. Nie będziesz musiał również odkrywać koła na nowo, bo wszystko co jest Ci potrzebne, zostało już dawno wymyślone. I bardzo dobrze, bo to ułatwia sprawę. Jeśli masz po prostu fajny pomysł na koszulkę dla siebie i znajomych to ten poradnik nie jest Ci potrzebny do szczęścia. Zamów po prostu koszulki z własnym nadrukiem. Nie musisz w tym celu zakładać własnej marki odzieżowej ;-)

1. Dlaczego to robisz?

Jak z każdym zadaniem w życiu, powinieneś wiedzieć, po co to robisz. Większość ludzi tak naprawdę nie wie, dlaczego robi różne rzeczy i przez to wykonują je przeciętnie lub jeszcze słabiej. Jeśli chcesz odnieść jakikolwiek sukces musisz być powyżej przeciętnej. Niekoniecznie od razu, bo jest to proces. Japończycy mają na to własne określenie – kaizen. Dlatego uczciwie i dogłębnie odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego chcę to zrobić? Najczęściej będzie to potrzeba zaspokojenia Twojego kreatywnego „ja” w połączeniu z motywacją finansową. Koniec końców, nie chcesz dokładać do interesu, tylko na nim zarobić. Twoja osobista motywacja może być inna, ale sprecyzuj ją, aby stanowiła punkt odniesienia dla chwil zwątpienia i lenistwa, które niewątpliwie nastąpią. własna marka odzieżowa

2. Koncepcja marki

To co odróżnia spójną markę odzieżową od kolejnego sklepu ze śmiesznymi koszulkami, to właśnie całościowa koncepcja. Być może słyszałeś mądrość ludową „Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Nie jest to uniwersalna prawda objawiona, ale w przypadku niszowej marki odzieżowej sprawdza się w 100%. Odpowiedz sobie na pytanie: kto będzie gotowy wyjąć portfela swoje ciężko zarobione pieniądze i przekazać Ci je w zamian za koszulki, bluzy, czy czapki? Kto konkretnie będzie odbiorcą Twojego pomysłu? Nie staraj się grać pod publiczkę. Będziesz autentyczny w tym co robisz, jeśli Twoje korzenie wywodzą się  z grupy docelowej, do jakiej chcesz trafić. Powinieneś ją znać od podszewki. Zupełnie czego innego oczekują fani Dartha Vadera, a czego innego zespołu metalowego Vader. Nie trafisz też jednocześnie do gustu młodzieży hip-hopowej i hipsterów. Tak samo nie pogodzisz en masse gustów kulturoznawców i kulturystów mimo zbieżności fonetycznej. Tworząc własną markę odzieżową z myślą o wymiernym zysku, a nie tylko własnej satysfakcji, stajesz się przedsiębiorcą. Rolą przedsiębiorcy jest zaspokojenie już istniejących lub wywołanie wcześniej nieznanych potrzeb. Powinieneś być więc świadomy ich istnienia lub wiedzieć, jak je wywołać, aby sprzedać gotowy produkt. To głównie dobry marketing sprawia, że niektóre marki mogą sprzedawać takie same lub podobne produkty, ale kilku- kilkunastokrotnie drożej niż konkurencja. Przygotowując własną markę odzieżową na każdym kolejnym kroku będziesz musiał odnosić się do koncepcji wyjściowej marki. Przemyśl ją jak najlepiej, a zaoszczędzisz dużo czasu, pieniędzy i nerwów.

3. Nazwa marki i projekt logo

W tym momencie marka zaczyna nabierać fizycznych kształtów. Upewnij się, że logo i nazwa pasują do koncepcji marki. O ile do wymyślenia dobrej nazwy nie potrzebujesz specjalistycznych umiejętności, o tyle projekt logo warto powierzyć komuś, kto wie, co robi, a nie tylko wydaje mu się, że wie. Umiejętność obsługi Photoshopa w podstawowym zakresie nie robi jeszcze z nikogo grafika. Tak samo jak napisanie raportu w Wordzie nie czyni pisarzem. Zaprojektowanie dobrego logo to sztuka i jeśli sam nie dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami powinieneś powierzyć dany temat fachowcom. Rolą przedsiębiorcy, nawet jeśli formalnie nie posiadasz firmy, nie jest robienie wszystkiego osobiście, tylko ogarnięcie całości i delegowanie zadań do osób, które potrafią zrobić, coś lepiej lub bardziej efektywnie (taniej) niż Ty (wiem, ego cierpi, ale liczy się końcowy efekt). Pamiętaj, że inwestujesz nie tylko pieniądze, ale również i czas, który nie jest z gumy.

4. Pozyskanie ubrań

Niezależnie czy chcesz zacząć od samych koszulek, czy od razu pójść w  szerokość asortymentu (bluzy, kurtki, czapki, akcesoria) masz do wyboru dwie ścieżki:

a) Zamówienie gotowej odzieży promocyjnej

Niech nie zmyli Cię nazwa „odzież promocyjna”. Oto wiedza, która pozwoli Ci na oszczędzenie wielu pieniędzy: jakość gotowej odzieży promocyjnej jest niejednokrotnie o wiele wyższa niż znanych „oryginalnych” marek w centrach handlowych. Znane marki sprzedają swoje ciuchy stosunkowo drogo nie dlatego, że są lepsze, tylko dlatego, że wydały więcej pieniędzy na marketing, o czym pisałem wyżej. Nie musisz sprzedawać nerki, żeby zamówić kilkadziesiąt lub kilkaset gotowych koszulek z szerokiej gamy gotowej odzieży. Oferta producentów odzieży promocyjnej jest tak szeroka, że zaspokoi większość „casualowych” marek, nawet o wysokich wymaganiach jakościowych. Przy pomocy fachowców rozeznaj się, jaki krój i rodzaj bawełny najbardziej będzie odpowiadał Twoim klientom. Zamów kilka próbek i ponoś je osobiście.

b) Szycie od podstaw

Zamówienie odzieży w wyspecjalizowanej szwalni to pomysł dla zasobnych finansowo. Zaletą (lub wadą) jest decydowanie o całym procesie produkcji. Możesz zamówić bele najlepszej czesanej bawełny egipskiej i zlecić szycie odzieży według własnego kroju. Masz również większe możliwości projektowe jeśli chodzi o wzory, bo materiał może zostać nadrukowany przed szyciem, co umożliwi zadruk na całej powierzchni ubrania. Znalezienie dobrej szwalni nie jest zadaniem łatwym, a większość z tych naprawdę dobrych nie ogłasza się w Internecie. Również osoby, które mają już swoje dojścia pilnie strzegą swoich kontaktów przed potencjalną konkurencją. Pozostaje również pytanie, czy za wymienione możliwości chcesz i jesteś w stanie zapłacić dwu, a nawet trzykrotnie więcej niż przy zamówieniu gotowej odzieży? Cena odbije się przecież na kliencie końcowym. Jeśli tworzysz ekskluzywną markę, lub cena dla grupy docelowej jest aspektem drugo – lub trzeciorzędnym to możesz poważnie rozważyć szycie w szwalni. W innych wypadkach radzę wybrać wariant a)

5. Labeling

Metka nadaje Twojej marce klasy i jest jasnym znakiem dla klienta, że może liczyć na jakość, za którą będzie gotowy zapłacić. Podobnie jak z innymi aspektami tworzenia marki, istnieje kilka możliwości metkowania odzieży:

a) Metki żakardowe

Wykonane z przędz poliestrowych, nadają marce ekskluzywnego charakteru. Zaletą tego rozwiązania jest elegancki wygląd metki wzbogacony o fakturę przędzy. Wada to minimalne zamówienie na poziomie około 1000 sztuk.

b) Metki sublimacyjne

Drukowane na gładkiej taśmie „satynowej”. Używane są przez wiele topowych marek, więc niekoniecznie należy traktować je jako „gorsze” względem żakardowych. Kwestia gustu, potrzeb i możliwości. Niewątpliwą zaletą metek sublimacyjnych jest niski nakład w jakim można je zamawiać, już od 200 sztuk. Metki żakardowe i sublimacyjne można wszyć na dwa sposoby: na etapie szycia odzieży lub wyprucia metek z odzieży promocyjnej i zastąpieniu ich własnymi.

c) Metki drukowane

Metki drukowane to ciekawa alternatywa. Można wydrukować je sitodrukiem lub termotransferem na wewnętrznej stronie koszulki. Prezentują się bardzo dobrze i robi się ich dokładnie tyle ile potrzeba, bez potrzeby inwestowania w metki żakardowe lub sublimacyjne. W przypadku bluz zastosowanie metek drukowanych jest  niemożliwe ze  względu na specyfikę materiału, który znajduje się po wewnętrznej stronie bluzy.

Metka żakardowa

6. Projektowanie wzorów

Podobnie jak z logo – tu również radzę rozważyć kwestię współpracy z profesjonalistą. Pomysł jest najważniejszy, ale powinien być właściwie przedstawiony i tożsamy z opracowaną na samym początku koncepcją marki. Prawdopodobnie nie chcesz, by Twoja marka była utożsamiana z koszulkami ze straganów nad morzem, gdzie szczytem designu jest zmiana czcionki z Times New Roman na Arial Black.

7. Nadruk

Dobranie właściwej techniki nadruku zależy od Twoich oczekiwań i możliwości finansowych. W większości wypadków najbardziej adekwatnym rozwiązaniem będzie sitodruk, ale wymaga pewnych inwestycji. Jeśli stworzysz wzory pod kątem termotransferu, wydasz mniej pieniędzy na inwestycję w nadruk, ale jednostkowo zapłacisz więcej i będziesz bardziej ograniczony w projekcie.

Stosując się do powyższego rozkładu jazdy jesteś w stanie stworzyć własną markę ubrań. A więc na co jeszcze czekasz? Do dzieła! Szczęście sprzyja odważnym. Zapewne zastanawiasz się, ile całościowo kosztuje stworzenie własnej marki odzieżowej? Dowiesz się tego tutaj.

Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci konkretne rozwiązania dla Twojej sytuacji. Drukowaliśmy dla różnych marek, a również sami je tworzyliśmy, więc przedstawimy różne możliwe sposoby na realizację, doradzając jednocześnie co może być najbardziej sensownym rozwiązaniem dla Ciebie.

Podobne artykuły i strony:

Skontaktuj się z nami. Nie gryziemy.

Szybka wycena. Odpowiadamy na każde zapytanie.

Darmowa wycena

Nowości

Kontakt

info@printexpress.pl

(+48) 507 628 335
(+48) 531 011 408

Gdańsk · ul. Trawki 7
poniedziałek-piątek: 8:00-18:00

Zaufali nam

gadzety-reklamowe-z-nadrukiem
koszulki-z-nadrukiem
nadruk-na-kubkach
nadruk-na-koszulkach
nadruki-na-koszulkach
nadruki-gdansk

Wróć na górę strony

© 2009-2017 Printexpress.pl

 

 

Pin It on Pinterest

Share This
Zapisz się na newsletter!

Zapisz się na newsletter!

Dołącz do wyjątkowej grupy naszych czytelnikow.

Wyłącznie informacje o nowych artykułach. Zero reklam.

Dziękujemy. Teraz sprawdź swoją skrzynkę i kliknij link aktywacyjny, aby potwierdzić zapisanie na newsletter.