Sublimacja
Jeśli projekt wymaga dokładności, fotorealistycznego odwzorowania, składa się z wielu kolorów, odcieni i tonów (jak na przykład zdjęcie), to najlepszą techniką nadruku będzie właśnie sublimacja.
Wykonuje się ją na białych materiałach poliestrowych (np. koszulki sportowe) oraz na białych kubkach klasycznych w kształcie walca.
Zalety i wady sublimacji
- Bardzo wysoka trwałość nadruku
- Można drukować złożone, skomplikowane wzory w pełnej gamie kolorystycznej
- Elastyczność nadruku
- Szerokie zastosowanie (kubki, smycze, odzież, parasole, torby, etc.)
- Brak kosztów przygotowania projektu przed drukiem
- Realizacja od 1 sztuki.
- Druk tylko na materiałach poliestrowych lub z jego domieszką (co nie musi być wadą, a może być wręcz zaletą np. przy rewelacyjnych koszulkach Russel HD)
- Możliwość nadruku tylko na białych lub jasnych powierzchniach
Na czym polega sublimacja?
Technologia znakowania artykułów reklamowych polegająca na przejściu tuszu sublimacyjnego z wydruku na specjalnym nośniku w strukturę wybranych materiałów lub innych odpowiednich podłoży za pomocą prasy termotransferowej. W efekcie uzyskujemy wielokolorowe nadruki w jakości fotograficznej odporne na pranie, zmywanie, ścieranie czy warunki atmosferyczne. Tą techniką zdobimy jasne tekstylia, ceramikę, metal, drewno itp.
Zainteresował Cię ten artykuł? Dowiedz się więcej!
Poznaj wszystkie techniki nadruku dostępne w naszej firmie:
Przeczytaj unikalne porady dotyczące różnych aspektów związanych z drukowaniem:
Printexpress
Rozumiemy, że nie każdy musi być ekspertem od nadruków i czasami potrzebuje odrobiny pomocy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu.
Pozwoli Ci to zaoszczędzić Twój czas i pieniądze.