Wycena sitodruku – dlaczego taka cena?

Wycena sitodruku – dlaczego taka cena?

Pewnie zastanawiacie się co wpływa na ostateczną cenę sitodruku? Sitodruk czyli druk bezpośredni, wymaga odpowiedniego przygotowania. Cały proces jest dosyć skomplikowany i złożony, co ma znaczący wpływa na cenę. Sama produkcja najbardziej opłaca się cenowo dopiero od 35 sztuk jednego wzoru. W kilku punktach nakreślę podstawowe elementy które wpływają na wycenę sitodruku na odzieży.

  • Nakład – to pierwszy ważny punkt, ponieważ ilość odzieży jaka będzie zadrukowywana definiuje cenę. Im większy nakład jednego wzoru tym będzie niższa cena za sztukę odzieży z nadrukiem. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, aby cena była przystępna to zalecamy wykonanie nadruku na min 30 sztukach.
  • Ilość kolorów –  to drugi ważny punkt jaki ma wpływ na cenę. Jeśli projekt jest w jednym kolorze, to cena będzie znacznie korzystniejsza od tego w którym trzeba nadrukować aż 6 kolorów. Trzeba pamiętać, że każdy kolor to osobne naświetlone sito, osobne przygotowanie kliszy pod każdy kolor. To jest bardzo dużo pracy przy tak wielu kolorach.
  • Ilość miejsc nadruku – to ważne czy projekt jest tylko w jednym miejscu np. na plecach koszulki, czy trzeba nadrukować też przód koszulki czy rękawek. Każde miejsce to dodatkowy koszt.
  • Wielkość znakowania –  w naszym standardzie jest nadruk o wymiarach 28 x 35 cm. Jeśli potrzebny będzie większy nadruk, o maksymalnych wymiarach 34 x 45 cm, należy liczyć się z ceną większą o 30 %
  • Rodzaj farby – do wyboru jest wiele rodzajów farb sitodrukowych. Farby wodne, puchnące, fluorescencyjne, złote, srebrne czy też druk rastrowy. Te wszystkie dodatkowe zalecenia są wyceniane drożej, najczyściej wycena jest indywidualna, zależna też od projektu.
  • Separacja kolorystyczna i przygotowanie projektu do druku – przy trudnych, złożonych projektach, najczęściej wielokolorowych, potrzebne jest wykonanie tzw separacji kolorów czyli poprawienie i przygotowanie takiego projektu pod druk. Praca grafika jest doliczona osobno, ponieważ wszystko zależy od stopnia skomplikowania danej grafiki.
  • Konfekcja – jeśli klient życzy sobie, aby jego produkt był zapakowany w osobne woreczki, czy miałyby być wszyte nowe metki, to te dodatkowe usługi będą doliczone do wyceny
  • Zmienność rynku – przez ostatnie lata, kiedy byliśmy postawieni przed pandemią, a teraz przed wojną na Ukrainie, nasz rynek w obliczu tych niepewności przestał być stabilny. Wzrost inflacji również znacząco wpłynął na koszty pracy, które mocno poszły w górę, co ma ostateczny wpływ na wycenę dla klienta ostatecznego.

Te wszystkie wymienione punkty wpływają na cenę jaką otrzymujesz od nas dla swojego zamówienia. W razie potrzeby, możesz zawsze do nas napisać lub zadzwonić aby skonsultować się z naszą obsługą klienta.